Naše zkušenosti s kamerou GoPro Hero 3 - Black Edition

GoPro Hero 3 Black Edition

Pokud se chystáte na cesty a rádi byste si přivezli zajímavější fotky a videa než ze standardního foťáku a uvěžuje o koupi, tak právě pro vás tu máme naše zkušenosti s kamerou GoPro Hero 3. Konkrétně vám zde popíšeme naše zkušenosti s Black Edition, kterou jsme si pořídili na cesty po USA a objevili klady a zápory.

Dříve než se pustíte do čtení dalších řádků, tak tu máte možnost shlédnout pár záběrů, které jsme s kamerou pořídili. Vzali jsme to od základů a kamerku moc nešetřili.

Autor: Tomik250

Při rozbalení krabičky nás velmi překvapilo, jak je kamera malá. V klidu ji strčíte do kapsy a ani nevíte, že jí tam máte. Dalším překvapením byla kvalita obrazu, která je u Go Pro Hero 3 ve výborné kvalitě. Obraz je ostrý v celém zorném poli, krásně prokreslený, jak ve světlech, tak i ve stínech. Video je ve Full HD, ale v nastavení kamery jej můžete přizpůsobit vašim potřebám. Jako u každé kamery, tak i zde platí čím vyšší rozlišení, tím vyšší nároky na místo na kartě. Do kamery lze použít karty microSD s podporou až do velikosti 64 GB, čehož jsme využili.

Kamera je vybavena Wi-Fi a lze jí ovládat na dálku, což představuje zajímavou funkčnost, ale my jí zatím ještě nevyužili, nemluvě o tom, že dochází k rychlejšímu vybíjení baterie.

Když už mluvíme o baterii, tak tato podstatná součást kamery GoPro Hero 3 nás velmi zklamala. Je to snad jediné mínus této kamerky. Ačkoliv se uvádí výdrž baterie na nějakých 20 - 30 minut, tak naše zkušenost je, že po pár minutách natáčení se vybíjela až překvapivě rychle. V podstatě jsme pak byli neustále v mírném stresu, jestli nám baterie vydrží čí nikoli. Proto jsme zainvestovali do baterie dodatečné, čímž se výrazně zvýšila doba natáčení a jsme rádi, že jsme ji koupili. Doporučujeme tuto baterii zakoupit. Na internetu ji najdete pod názvem "Battery BacPac™"

GoPro baterie

NÁŠ TIP GoPro Hero 3 - Black Edition

U kamery nezapínejte funkci PROTUNE. Funkce má zlepšit datový tok a celkově by měla být kvalita obrazu lepší. Bohužel vás tato funkce okrade o trochu barvy v obraze a celkově jsme nepoznali rozdíl při vypnuté funkci.

Dále se nám osvědčilo nastavit počet snímků z původních 25 na 50 za sekundu. Dojde sice k navýšení velikosti jednotlivých video souborů, ale současně s tím získáte krásně plynulé záběry.

Máte kapky na objektivu? Prostě sklo krytu olízněte! My to tak dělali kdykoli bylo potřeba. Nevěříte? Koukněte znovu na video výše.

Naše doporučení: Vypnout funkci PROTUNE, nastavit počet snímků na 50 a olizovat sklíčko krytu.

Koupit kameru GoPro Hero 3 u nás nebo v Americe?

Kameru koupíte v USA za nižší cenu než u nás, ale je potřeba si zjistit, kde toto zařízení koupit. Sami jsme měli trochu problém najít obchod, kde by GoPro prodávali. Nakonec jsme vše sehnali na letišti a kupodivu za stejnou cenu jako v běžných obchodech. Samotnou kameru jsme si koupili v ČR a zbytek (náhradní baterii, popruhy atd.) jsme už pořídili v USA. Oficiální ceny najdete na těchto stránkách.

Pokud byste se rozhodli i koupi v USA přes internet, tak zde jsou další informace. Nezapomeňte, že musíte k ceně připočítat cenu za zaslání, DPH a clo. Další informace zde a zde.

GoPro a timelapse

Mezi fotografy je v dnešní době velmi oblíbené vytvářet tzv. timelapsy, česky řečeno časosběrné snímky. Sami jsme si toto zamilovali, získáte tak trochu jiný pohled na svět kolem sebe. V menu kamery nastavte interval, v jakém se mají jednotlivé snímky pořídit. U mraků například 5 vteřin, u lodí na řece 2 vteřiny atd. Je potřeba tak trochu zkoušet. Kameru poté umístěte, tak aby se nehýbala a nechte jí běžet například 30 minut.

Kameru vypněte, připojte k počítači a snímky do něj stáhněte. Otevřete si program pro zpracování snímků CineForm Studio (zdarma ke stáhnutí zde), který fotografie spojí do jednoho záběru a výsledek může vypadat například takto:

U timelapsů je potřeba trochu počítat. Standardně je rychlost videa 25 snímků za vteřinu, pokud tedy chcete například vytvořit timelapse oblohy a rychlost snímání nastavíte na jeden snímek za 5 vteřin, tak zjednodušeně lze říci, že 1 vteřina videa vám bude trvat 2 minuty snímání, 10 vteřin videa = 20 minut snímání, 30 vteřin videa = 60 minut snímání atd. Připravili jsme pro vás orientační tabulku.

Timelapse s GoPro

Závěrem

Z kamery GoPro Hero3 jsme nadšeni a nelitujeme investice. Snímky jsou ostré a barevně dobře vyvážené. Vzhledem k tomu, že kamera je určena pro outdoor aktivity, tak je i maximálně zjednodušeno její ovládání a máte tak k dispozici pouze dvě tlačítka, což vyžaduje trochu cviku, co kdy zmáčknout. Po pár minutách na to ale hravě přijdete. Jediným a z naše pohledu velkým nedostatkem je velmi malá výdrž baterie, což vás přinutí koupit dodatečnou baterii a investovat další peníze. Tato investice se ale vyplatí!

Spousty dalších tipů a nápadů najdete na YouTube kanálu jednoho nadšence do GoPro zde

Manuál ke GoPro Hero3 - Black Edition:

GoPro Hero 3 Black Edition